Österlentur med buss

Den 1 juni åkte avdelningarna i Göinge och Kristianstad på en bussresa till Österlen. Första stoppet var Brösarps Backar där vi hade fikapaus. Några gullvivor fanns inte då de är avblommade vid den här tiden på året.

Färden gick vidare till Kiviks Musteri där vi tittade in i deras utställning. Den som kände sig hågad kunde handla av deras produkter. Besöket avslutades med en utsökt middag.

Turens sista stopp var på Nostalgimuseet i Tryde. Här finns massor av grejer från 50-talet och framåt. Man kunde t ex titta på en gammaldags lanthandel, skolbänkar, kökssaker, sjukvårdsutrustning, skriv- och räknemaskiner och allehanda leksaker. Och så fanns här bilar från stora amerikanare till små leksaksbilar. Besöket avslutades med kaffe och tårtbit innan färden gick hemåt till Kristianstad och Hässleholm.

Ett stort tack till vår chaufför som såg till att vi kom fram på ett säkert sätt.

Hälsomässa i Bromölla

Helgen 9-10 september 2023 var vi med på Hälsomässan i Bromölla och spred information om Psoriasisförbundet och vad vi gör.

På bilden ser du vårt gäng, från vänster Britt-Marie Olofsson, Hans-Göran Nilsson och Ingemar Helgesson.

Utfärd

Den 25 maj gjorde PSO Kristianstad en utfärd till Kivikstrakten.

Första stoppet gjorde vi på Stenshuvud. Efter fika och besök i Naturum som visar vad som finns att uppleva i nationalparken, tog vi en tur ner till havet. På vägen dit ner passerade vi en äng där orkidéerna bl a ängsnycklar stod i full blom.

När vi fått nog av hav och orkidéer åkte vi till Svabesholms Herrgård som ligger på vägen till Stenshuvud. Efter att ha kollat vad som fanns att köpa i affärerna avslutade vi dagen med god sconesbuffé.

Kristianstad

Psoriasisförbundet