Välkommen på digital föreläsning om forskningens framsteg inom psoriasis!

På årets internationella psoriasisdag, World Psoriasis Day, arrangerar vi en digital föreläsning där vi fokuserar på forskningen inom psoriasis - vad den givit oss hittills och hur den kan ge oss hopp för framtiden.

Den 29 oktober välkomnar vi alla intresserade att lyssna till en spännande föreläsning med temat ”Leva med psoriasis i Sverige 2024.  Dagens behandlingar och framtidens hopp från forskningen.”

Föreläsare är Liv Eidsmo, som är verksam som professor i dermatologi och venereologi vid Karolinska Institutet och som överläkare på Hud/Reuma/Gastro på Karolinska Universitetsjukhuset. Liv Eidsmo är även professor vid Leo Foundation Skin Immunology Research Center, Köpenhamns Universitet. Liv Eidsmo har sedan många år tillbaka inte bara behandlat patienter med psoriasis utan även varit en högst aktiv forskare inom området. Ett av hennes specialområden är att försöka förstå varför psoriasis återkommer på samma ställen i huden, samt vad det är som triggar immunreaktionen i lederna när vi får psoriasisartrit. Både viktig och spännande forskning som Psoriasisförbundet genom sina stiftelser har varit med och finansierat sedan flera år.

I sin föreläsning kommer hon ge oss en överblick av vad forskningen lett fram till hittills – de behandlingsformer vi har idag – samt ge oss en titt in i kristallkulan för att spå vad framtidens forskning kan komma att leda till för de som lever med psoriasis och psoriasisartrit.

Föreläsningen hålls via Teams den 29 oktober, klockan 18:00 – 19:00 och du kommer att få en länk till föreläsningen skickad via epost till den adress du anger i formuläret nedan.

Tipsa gärna andra du tror kan vara intresserade!

Varmt välkommen!

Anmälan 29 oktober 2024

E-post(Obligatoriskt)

Undrar du något?

Ställ en fråga

Har du frågor eller synpunkter är du alltid välkommen att höra av dig. Skriv till oss så svarar vi så fort vi kan.

Ställ en fråga
Tack för din fråga!